هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟ عوامل ژنتیکی تأثیر بسزایی بر ابتلا به سرطان تخمدان دارد عرضه و فروش انواع دارو، شیرخشک، مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای خارج از داروخانه ممنوع است آیا ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟ ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم ۲میلیون تومان هزینه دارد ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟ | در وعده صبحانه این ادویه پرطرفدار را مصرف کنید
سرخط خبرها

وزیر بهداشت از آغاز غربالگری دیابت و فشار خون در سراسر کشور خبر داد

  • کد خبر: ۱۹۳۷۴۹
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
وزیر بهداشت از آغاز غربالگری دیابت و فشار خون در سراسر کشور خبر داد
وزیر بهداشت از آغاز پویش ملی سلامت شعار آگاهی‌ زودتر، مراقبت مؤثرتر و با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز بهرام عین‌اللهی صبح امروز در مراسم رونمایی از برنامه پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در حال حاضر درمان‌محوری است و باید به سوی سلامت‌محوری و پیشگیری‌محوری حرکت کنیم. سلامت از مراقبان بهداشت و بهورزان آغاز می‌شود و تا پزشکان ادامه می‌یابد، اما همه دستگاه‌ها باید برای ارتقای سلامتی افراد همکاری کنند.

وی با ارائه مثالی افزود: وقتی یک جاده در کشور دچار مشکل باشد تصادفات افزایش می‌یابد و سیستم درمان نیز متحمل هزینه می‌شود بنابراین دستگاه‌ها و عوامل متعددی در تأمین سلامت مردم نقش دارند و بنابراین همه این عوامل باید مشخص شده و مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این راستا پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان‌ماه تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر و با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی تشریح کرد: دیابت و پرفشاری خون با این که در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند و روش‌های سالم زندگی سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری میکند، اما به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم است.

عین‌اللهی تصریح کرد: ۸۳ درصد از کل مرگ‌ومیر‌ها به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است و سالانه ۳۰۰ هزار نفر در کشور نیز بر اثر این بیماری‌ها حان خود را از دست می‌دهند. ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در ایران فشار خون دارند که آمار قابل توجهی است، اما برخی از افراد حتی یک بار نیز فشار خون خود را بررسی نکرده‌اند و ۶۰ درصد از افراد کشور از ابتلا به پرفشاری خون خود خبر ندارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ هزار مرگ در کشور سالانه بر اثر دیابت رخ می‌دهد در حالی که ۳۰ درصد از افراد از ابتلا به آن بی‌خبرند.

وی گفت: امیدواریم در این پویش بتوانیم ۷۰ درصد جمعیت کشور را برای پیشگیری از دیابت و فشار خون، غربالگری کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->